A telemarketinges is egy munka, ezt is el kell végezni valakinek. A cél a tájékoztatás lenne, és az egyszerű ügyintézés lehetősége, nem az erőszakos, félrevezető üzletkötés. Elég sok a túlkapás mostanában, emiatt mindenki nagyon szereti őket, köztük én is, főleg ha végre leteszik a telefont, de legjobban akkor ha fel sem veszik.
Szinte a hét minden napján felkeresnek telefonon valami tuti biznisszel. Borkóstolás, toner, szakkönyv, kürtőskalács, és még sorolhatnám. Igazi felüdülést jelent, ha az embert a szolgáltatója hívja fel, egy jó lehetőséget kínálva. Pár hete ez történt.
Halló, xy vagyok, a T-Home képviseletében telefonálok. Szeretnék felkínálni Önnek egy kedvezőbb díjcsomagot. Több percnyi darálás következett, ennyi a percdíj, így megéri, úgy megéri… Akkor beállíthatom a szolgáltatást, rendben van?
Na álljunk meg egy szóra. Ennyi alapján eldönteni? Na nem! Kérjünk részletes tájékoztatatást a szolgálatás részleteiről, a vállalt hűségidőről. Fontos hogy legyen időnk összehasonlítani, és megalapozott döntést hozni. Én is így tettem, bölcsen.
Pár perc elteltével a fiókomban figyelt egy ajánlat. A szolgáltató nevénél ez állt: Prim Telekom. Hogy micsoda? Ki a szolgáltató? Ez nem a T-Home. A hölgy az előnytelen részletekről mélyen hallgatott, és a szolgáltatóváltást is elfelejtette közölni. Hány embert vezethet félre naponta? Azt gondolom, ez a munka nem erről szól. Valószínűleg a megkötött szerződések alapján kapja a fizetését, de a korrekt tájékozatás lenne a feladata, nem az átverés… Szomorú… Ne hagyd magad átverni, kérj ajánlatot, hasonlíts, megalapozottan dönts! Telefonban azonnal soha ne mondj igent elsőre, hidd el visszahívnak, ez a dolguk.
A másik nagy kedvencem a biztosítós. Kedvező lakásbiztosítás. A múlt évben vagy 50-en hívtak fel, hát mi vagyok én, egy multimilliárdos 50 házzal?
Mi szükséges egy kalkulációhoz? Természetesen adatok. Telefonon..hmm. Első kérdés: hány négyzetméteres a lakás? Aztán folytatódik az értékekkel. Egy ilyen világban, ahol naponta élnek vissza az adatainkkal? Áruljuk el, hogy milyen lakásunk van? A széf zárkombinációja nem kellene? Na nem!
Nem tudhatjuk ki van a vonal végén. Hidd el, ha én hívnálak fel csilingelős hangon, hogy egy biztosítótársaságtól beszélek, elhinnéd. Hogyan tudnád leellenőrizni?
Az a legbiztosabb, ha telefonon semmiféle olyan adatot nem adsz ki, melyet nem szeretnél, hogy rossz kezekbe kerüljön. Ha lakásbiztosítást szeretnél, biztosan megtalálod a módját hogy köss, ez nem telefontéma.
Ne higgy a szuper, hihetetlen költségmegtakarítást ígérő meséknek, a hol volt, hol nem volt kora lejárt.
Ha érdekel az ügynök által vázolt ajánlat hallgasd meg, ha nem válassz egyet a bejáratott szövegekből, és válaszolj valahogy így:
– Csak egy alapítványt támogatunk rendszeresen, és ez nem az Önöké.
– Melyik biztosítótól beszél? Igen, pont Önöknél van a lakásbiztosításunk.
– Ne haragudjon, ne folytassa, tegnap már keresett a kollégája, vele mindent megbeszéltem.
– Kérem, törölje az adataimat a listáról, és ne hívjon többször!
Be the first to comment