Tudtad, hogy a színek nagy hatással vannak a pénztárcádra? Tudtad, hogy az igazi profik mesterien összeválogatják az alkalmazott színeket, és gondosan kialakítják az ehhez kapcsolódó stratégiát az üzletben, és az online shopokban is, csak azért hogy többet költs?
Te döntesz, mit és mennyit veszel meg, vagy a színek? Tarts velem, nézd meg saját készítésű természetfotóinkat, időzz el felettük, és döntsd el magad, hogy milyen hatással vannak rád a színek. Gondolkodj el azon is, vajon igazak-e rád ezek az állítások, és vásárláskor tényleg ezek az gondolatok merülnek fel benned, mint ahogy gondolják!
Fekete
Elegáns, kifinomult, előkelő, alkalmi. Ha a fekete csomagolás arannyal társul: luxus kategória. A fekete szín általában a drágább kategóriájú termékekhez kapcsolódik.
Kék
Mindenki szereti a kéket, mivel a bizalom és a megbízhatóság színének tartják. Pénzügyi intézmények szívesen alkalmazzák, mert azt sugallja: biztonságban van a pénzed. A kék javítja a törzsvásárlói programok népszerűségét is. A Journal of Business Research tanulmányából kiderül, hogy egy kék színnel jelzett programhoz 15 %-kal nagyobb valószínűséggel térnek vissza az emberek, mint pl. egy narancssárgához.
Zöld
A zöld a kreativitás színe. A kereskedők is gyakran alkalmazzák ezt a színt, mert ez vonzza az öko-gondolkodású ügyfeleket. De ne feledd: csak azért mert egy termék, vagy a csomagolása zöld, még nem jelenti azt, hogy környezetbarát is.
Narancssárga
Narancssárga = olcsó ár. A megfizethetőség és a kedvező ár színe. Nem véletlen, hogy sok diszkont logójában ez a szín van, és talán az sem véletlen, hogy az akciós árcédulák is ebben a színben pompáznak.
Rózsaszín
Egy tanulmány szerint a rózsaszín lazítja a feszült izmokat, lassítja az endokrin rendszert. Még ha nem is a rózsaszínűt választod az üzletben, nem árt ha van a szemed ügyében néhány ilyen színű darab, így nyugodtabban, lazábban költesz. (többet)
Piros
Bár rengeteg üzlet alkalmazza a pirosat, de a piaci szakértők arra figyelmeztetnek, hogy ez a szín nem túl jó, mivel úgy funkcionál mint egy stoptábla mely arra készteti a vásárlókat, hogy a fékre lépjenek, és gondosabban mérlegeljék a kiadásaikat. Arra viszont tökéletes, hogy a figyelmet felkeltsék. Egy pirosat mindenki hamarabb észrevesz, mint pl. egy szürkét.
Lila
A gazdagság és luxus színe. A lila szín uralja a szépségipart, különösen a ránctalanító krémek kategóriájában népszerű. Ezért aztán ha az emberek látják a lila csomagolást, ez szinte már garanciát jelent a hatékonyságra, segít meggyőzni minket, hogy a terméknek különleges tulajdonságai vannak, és érdemes fejedelmi összeget költeni rá.
Fehér
Egyszerűség, tisztaság, letisztult, modern, őszinte. Talán nem meglepő, hogy a bőrápolási termékek 75 %-a fehér. Érdekes tény az, hogy ugyanaz a termék fehérben sokkal olcsóbb, mint mondjuk bordó színben. A fehér az egyszerűséget sugallja, míg a bordó valamiféle királyi gazdagságot sugároz, így több pénzért is eladható. A fehér ugyanakkor unalmas szín, egy teljesen hófehér üzletben nem szívesen vásárolnánk.
Sárga
A sárga szín állítólag növeli az étvágyat, így éttermek, gyorséttermek szívesen alkalmazzák. Nagy felületeken alkalmazva, vagy a túl sok sárga növeli a nyugtalanságot, feszültséget.
Barna
A teljes kiőrlésű termékek, és más életmód kiegészítők csomagolása is sokszor barna, ha ránézünk azonnal az jut eszünkbe: ez egészséges. A szín melegséget sugároz, és sokszor igen elegáns, luxus, aranyló formában jelenik meg. Az újrahasznosított termékek színe is barna, így ezeket a termékeket első ránézésre környezetbarátnak gondoljuk.
Most hogy a végére értél a kísérletnek, mi a véleményed? Téged is befolyásolnak a színek a vásárlásnál, vagy hidegen hagynak?
A fotókat Hasszán Tamás készítette.
Ha tetszett iratkozz fel, kedveld facebook oldalam. Még sok érdekességet tartogatok, várlak vissza legközelebb is!
Be the first to comment