Történelmi bejelentést tett az Alibaba, a világ egyik legnagyobb online kínai kereskedelmi oldala: felveszi a harcot a hamisítványok ellen.
Lássuk be, túl sok időbe nem kerül, hogy az Alibaba egyéni vásárlókat célzó oldalain az Aliexpress-en, vagy a legnagyobb és legtöbb hamisítványt eladó Taobao (angol nyelvű oldal) Taobao (kínai oldal) oldalán eredetinek látszó tárgyra bukkanjunk.
Igaz ha a keresőbe beírjuk a keresett márkanevet nem járunk sikerrel, de ha általánosan keresünk, biztosak lehetünk benne, hogy találunk valamit. Prada táska, napszemüveg, Hilfiger póló, és a rengeteg „svájci” óráról már nem is beszéltünk.
Elege lett a nagy márkáknak abból, hogy a profitjuk jelentős része elveszik, miközben a hamisítványt előállító kisebb kínai cégek élnek és virulnak. A termékeket sokszor az eredeti márka fotójával népszerűsítik, így jutnak extra gyorsan kiemelkedő haszonhoz.
A növekvő nyomás eredményeképpen az Alibaba alig egy hónapja csatlakozott a Nemzetközi Hamisítás elleni Koalícióhoz. (IACC)
Több intézkedést is véghezvittek:
- az eladóknak május 20-a után fel kell tölteniük a termékük valódiságát igazoló okiratot, különben a terméküket nem jelenítik meg
- szabálytalanság esetén az Alibaba zárolja a virtuális boltot, és az eladó számláját
- nemzetközileg elismert szakértőket foglalkoztatnak a helyzet megoldására
- ígéretük szerint milliókat fognak erre a harcra áldozni
Az ígéretek ellenére még mindig áll a bál.
Az IACC óriási nyomásra felfüggesztette az Alibaba friss tagságát, mert több nemzetközi márka (Michael Kors, Gucci ,Tiffany) tüntetőleg kilépett a koalícióból. Köszönik, de nem kérnek egy ilyen tagból, sem az ígéreteiből.
Kíváncsi voltam, hogy milyen változások fedezhetőek fel az fent nevezett oldalakon hamisítvány ügyben? Vajon találok vagy nem találok? Hogy reagálták le ezt a hírt az eladók? Már nem gyártanak ilyesmit ugye?
Dehogynem!
Az eladók most trükköznek. A hamisítványok ugyanúgy ott vannak a boltokban, csak maximum nehezebb rájuk találni.
Az alkalmazott trükkök:
Egyik nap van, a másik nap már nincs. Költözés, új bolt – néhány termék van csak, így Nem probléma. Az aznap rendeleteket postára dobják, aztán holnap egy új virtuális boltban nyitnak újra, új néven.
A másik trükk, hogy a bemutató képen a márkajel torzítva látható, de a postán már „rendes” márkajelzéssel érkezik.
Vagy van olyan is, hogy a képen is torz a márkajelzés, és életben is pontosan így érkezik meg, de teljesen véletlenül úgy van varrva, hogy a felesleges rész egy kicsi ollóval két másodperc alatt kiigazítható. Ötletes 🙂
Na és hogy mi lesz május 20-a után? Mi lesz a legközelebbi trükk? Ki tudja…
Mindenesetre az Alibaba egy óriási nemzetközi nagyvállalattá nőtte ki magát, aki ezután sok mindent már nem engedhet meg magának. Hogy milyen sikerrel jár, kíváncsian várjuk.
Na és persze, ha esetleg a luxusmárkák is egy kicsit engednének a sokszor csillagászatira rúgó áraikból, talán nem lenne ekkora a kísértés.
Be the first to comment