Vedd meg, add el – a jövő az online vásárlásé! Beszállsz, vagy kimaradsz? I.rész – Mit adjak el?

Eszedbe jutott már, hogy a külföldön vásárolt dolgokat, akár el is adhatnád itthon? Új év, új élet. Itt az ideje  egy jól jövedelmező vállalkozásba fogni. Mit,  honnan, hogyan és hol? Ez az a négy kérdés, ami mindenkit foglalkoztat, keressük a válaszokat közösen!

Az online kereskedelem robbanás előtt áll. A külföldi tapasztalatok, elemzések egyértelműen azt mutatják, hogy a jövő nemzedéke szívesebben szavaz a kényelmes, és határtalan online vásárlásra. A választék kimeríthetetlensége, a termékek vásárlása előtt olvasható vevői vélemények, és nem utolsó sorban az olcsóbb árak is nagy vonzóerőt jelentenek. Ezt felismerve, a nagy multik már nyitottak az online felé, te hogy állsz ezzel? Ha nem lépsz, kimaradsz.

Évek óta foglalkozom külföldi vásárlással, webshopokkal. Világszerte több száz webshopot ismerek, folyamatosan figyelem, mit, hogyan csinálnak. Mitől sikeresek, hogyan tudnak olcsóak maradni, mi a titkuk. 

Évekkel ezelőtt meghívást kaptam az eBay bennfentes csapatába, melyet el is fogadtam, és hasznos tagja vagyok azóta is. Ez egy nagyon izgalmas munka, mely folyamatos tanulással és fejlődéssel jár.  A legújabb trendek, legfelkapottabb árucikkek, a Google és a Facebook algoritmusainak változása, és az ezekhez való alkalmazkodás, és ezen kívül rendkívül hasznos marketing tippek, webináriumok,  az oldal új fejlesztéseinek tesztelése. A világ legjobb szakértői bázisának elemző cikkei a múltról, jelenről és a jövőről, megannyi sikertörténet. A legjobbaktól tanulni nagyon megtisztelő és hasznos.

Amikor elkezdtem írni ezt a blogot, akkor azt gondoltam, hogy a polgári szakmám fényévekre van ettől a témától. Rá kellett jönnöm, hogy nem így van, szépen kiegészítik egymást. Az adók, a könyvelés, a vámszabályok abszolút nincsenek messze, sőt egy online vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen az ismeretük. Persze a szakmámból az is adódik, hogy mindent egy közgazdász szemével nézek, azonnal elemzem, hogy megéri-e, mennyi idő alatt térül meg a befektetés, egyáltalán érdemes-e időt, pénzt és energiát áldozni rá.

Ideje, hogy az összegyűlt tudásból át is adjak valamicskét. Kezdjük az első kérdéssel:

MIT adjak el?

Talán ez a legnehezebb kérdés. Eldönteni, hogy mi legyen az a termékkör, amit eladni szeretnénk. 

Csodálom az amerikaiakat, valamit kitalálnak, lehet az ötlet jó, vagy akár csapnivaló – kitartanak mellette, hisznek benne, mindenhol promótálják, még a csapból is ez folyik, aztán sikeres is lesz – vagy nem. De az esély megvolt rá.

Nézzünk egy példát egy ilyen sikerre! Az amerikai Hipknoties cégnek tulajdonképpen csak egy jól variálható terméke van, egy több méretben kapható csőszerű színes anyag, millió variációs lehetőséggel. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, megfizethető ár, egyre növekvő ismertség, siker.

Sokszor nálunk már a jó ötletnél elhal a vállalkozás. Ez úgysem menne, kinek kell ez, kár vele foglalkozni. 

Ó azt hiszem hiába még csak a MIT-nél tartunk, de máris előjött a legfontosabb kulcsszó: foglalkozz vele, dolgozz rajta! A sikert nem adják ingyen.

Járj nyitott szemmel!

Beszélgess az ismerőseiddel, mérd fel, hogy mire vágyik, miket szokott vásárolni, mire lenne igénye ha lehetne kapni. Ha valamit kitaláltál, mérlegelj, kérdezd meg magadtól: mennyit vennék én ebből egy év alatt? Életképes a cucc?

Hagyd az érzelmeket!

Ez kőkemény üzlet. Ha érzelmileg kötődsz egy életképtelen termékhez, az visszafogja a változást, az újítást. Nézz magasabbra! Engedd el, hidd el, a kedved is visszatér. Próbálj mást keresni, bővíteni, megújítani. Találj olyat, amiben több fantázia van.

Nagypályás leszel, vagy csak műkedvelő?

Mit szeretnél elérni? Főállásban akarsz adni-venni, vagy csak úgy hobbiból mellékesként? Ha nagypályázol, nyilván nagyobb termékkör az, amiben gondolkodnod kell, ha csak munka mellett üzletelnél, akkor akár a te általad megalkotott termék is szóba jöhet.

Határozd meg a célcsoportod!

A célcsoport is segíthet kiválasztani a termékkört. Kinek akarsz eladni? Hányszor hallottam már azt, hogy mindenkinek 🙂 Haha, de jó lenne ha mindenkit minden érdekelne. De nem így van.

Én így képzelem el: ha a kismamákra fókuszálsz, akkor próbálj nekik kedvező dolgokat összegyűjteni: takarót, amit ha a hasára tesz, nyugodtan ülhet az irodában megvédi a magzatot minden sugárzástól, kényelmes ruhákat, szoptatós melltartót, babaholmit, játékokat, ápoló krémeket. A webshopban legyen egy blog, melyben hasznos tanácsokat osztasz meg, fókuszálva a leggyakoribb problémákra.

Találd meg a pajzson a rést!

Keress olyan dolgokat, melyek piaci rést képviselnek, lenne rá igény, de senki nem akar foglalkozni vele, vagy még csak nem is hallott róla senki. Online gomb és egyéb varróeszköz kiegészítő online shopról hallottál már? Sok apró, olcsó holmi, mellyel senki nem akar foglalkozni, vagy akár annyira speciális, hogy senkinek eszébe sem jut? 

Számoljunk!

Na persze, sok apró holmi – ebből többet is kell ám eladni. Számoljuk ki, hogy megéri-e egyáltalán!

Nézzünk egy példát! Megvan a célcsoportod, legyen ez 100.000 ember. Legyen enne a fele potenciális vásárló, azaz 50.000 ember. Átlagosan 1-2 % a konverziós aránnyal számolva, ez 500-1000 értékesítést jelent. A termékkörből kiindulva a becsült rendelési érték mondjuk legyen 4000 Ft, melyből 30 % az árrés.   A példában ebben az esetben te a bolton 600 – 1200 eFt-ot tudsz nyerni. Ebből kell kifizetned az összes felmerülő költségedet (bérköltség, járulék, bérleti díj, internet, telefon, weblap, webshop bérlet). Megéri?

Ne légy nagyravágyó!

Ne akarj a toronyóra láncától kezdve az elektronikai kütyüig mindent árusítani! Ne aprózd el magad! Fókuszálj egy kisebb termékkörre, ismerd minden szegletét, légy ebből te a legjobb.

Tarts készletet!

Befektetés nélkül vállalkozni? Hát ez egy szép álom, pont olyan ez, mint a pénztermő fa esete. Befizeti, megveszem, lefölözöm, megkapja – na ez az ami nem működik, pedig sokan próbálkoznak vele. 

Miért nem működik? Senki nem akar 4-6 hétig várni a megrendelt termékre, ami ki tudja milyen állapotban érkezik hozzá. A bizalom  hiánya – hányszor hallottam már, hogy beszedte a pénzt az xyz, aztán se pénz, se posztó.

Kell, hogy legyen valamennyi készleted,  hogy biztonsággal, azonnal, és jó minőségben ki tudd szolgálni a vásárlót.

Ez alól kivétel a dropshipping, mely egy világszerte jól működő forma  – de ezt a hogyan kérdéskör kivesézésekor fogom ismertetni veled.

A különlegességi faktor

Nagyon sokan nyitottak a különlegességekre, a megszokottól egy picit eltérőre, az extrára, mely máshol nem kapható. Legyen egyedi, és az sem baj, ha polgárpukkasztó, vagy meghökkentő.

Ismerd a helyi viszonyokat!

Tisztában kell lenned a helyi viszonyokkal. Amerikában nagyon sokan hódolnak valamilyen gyűjtőszenvedélynek, szeretik a régiségeket, mások a jövedelmi viszonyok is – de ez itt nem az USA.  Az átlagos fizetés átlagon aluli, és a gyűjtőszenvedélynek sem hódolnak túl sokan, inkább hasznos dolgokat keresik, ami segíti a munkájukat, egészségesebbek lesznek tőle, és még sorolhatnám.

Szeresd a terméked!

Nincs is annál rosszabb, mintha olyan termékkel fogalkozol, amit nem tudsz képviselni. Nem érdekel, nem szereted, nem értesz hozzá. Olyan termékeket árusíts, amiben hiszel, és órákat tudnál mesélni róla.

Most talán nagyjából kialakult egy kép benned, hogy mit értékesítenél szívesen, már csak azt kellene kitalálni, hogy HONNAN vedd meg. 

Ez lesz a sorozat következő témája, a beszerzési helyek feltérképezése. Belföldi nagykerekben nem vagyok túl jó, én szeretek közvetlenül a gyártótól vásárolni külföldről. Velem tartasz legközelebb is?

Kedveld Facebook oldalam, iratkozz fel blogkövető hírlevelemre, garantáltan nem maradsz le semmiről!

 

 

 

 

 

 

About agnessa 661 Articles
Örök álmodozó, kíváncsi felfedező aki ismeri a legjobb helyeket, kutatja a legizgalmasabb cuccokat, lelkesen teszteli a legtrendibb kozmetikumokat és a hasznos kütyüket. Világpolgár, a virtuális sztráda üzleteinek hűséges vásárlója, és ismerője. Ez vagyok én, lépj be a kis világomba.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*