Dél-Korea az elektronikai berendezések világszintű térhódítása után a szépségápolási termékek piacán is hódít. A legtöbb nyugati márkát sokszor fényévnyi távolság választja el a koreaiaktól. Koreában óriási összegeket költenek fejlesztésre, melynek eredményeképpen számolhatatlan szabadalom és innovatív termék lát napvilágot. Sokszor itt még a legegyszerűbb tonikban is magasabb hatóanyagtartalom van, mint az Európában kapható legtöbb kozmetikumban. Sok ember nem téved – mondják, és a jónak előbb-utóbb híre megy. A nyugati márkák kétségbeesetten próbálják utánozni – koreai vonalakat kitalálni, a többlépcsős rutint népszerűsíteni – de ez nem olyan egyszerű. Az Estée Lauder könnyedén megoldotta a kérdést – megvásárolt egy koreai márkát magának, így szert téve az értékes márka minden jogára, piacára, innovatív megoldásaira.
A megvásárolt koreai márka a Dr.Jart, melynek az Estée Lauder 2015-ben már megszerezte a 1/3 részét, most 2019. novemberében a teljes márka tulajdonjoga a birtokába került.
A Dr. Jart + hidratálókrémeket, maszkokat, arctisztító készítményeket és szérumokat árusít a Cicapair és a Ceramidin bőrápoló néven, és évente több mint 500 millió dollár bevételt generál online és offline csatornákon keresztül, beleértve a Sephora és az ázsiai csendes-óceáni térség kiskereskedelmi üzleteit. A márka az Estée család tíz legjobban eladott márkája között szerepel, a Tom Ford, Jo Malone, Bobbi Brown és Aveda mellett.
A Have & Be-t a Dr.Jart+ termékeket gyártó céget 2005-ben ChinWook Lee vezérigazgató indította, akit a koreai dermakozmetikumok piacának egyik úttörőjének tekintenek.
Lee a kezdetektől arra törekedett, hogy a Dr. Jart + globális szereplővé váljon. A márka 2011-ben elérte az Egyesült Államok piacát, és 2017-re már 96 termékét az ország 868 Sephora üzletében értékesítették. Mára már elérhető több mint 37 országban. A vállalat eladásai az elmúlt négy évben több mint ötszörösére növekedtek, és 2018-ban 418,8 millió dollárra növekedtek. Az idei bevétel várhatóan eléri a 640 millió dollárt.
„A Dr. Jart + vállalkozói szelleme és kreativitása tökéletesen illeszkedik az Estée Lauder társasághoz” – mondta William P. Lauder, az Estée Lauder Companies Inc. ügyvezető elnöke. „Mivel a fogyasztók egyre inkább a bőrápolásra koncentrálnak, és ez a kategória folytatja gyors ütemét a globális növekedésben, az olyan csúcson lévő, tudomány-alapú márkák, mint például a Dr. Jart +, tagadhatatlanul erős befolyással bírnak.”
Történelmi pillanat ez, valami újnak a kezdete. Vajon hol tartunk majd 5 év múlva? Mennyire rendeződik majd át a szépségápolás piaca? Kik lesznek a nyertesei és a vesztesei ennek a harcnak? Nagyon kíváncsian várom a választ…
Be the first to comment