Vagány dolog a külföldi vásárlás, na de mi a helyzet a garanciával?

Néhány nap alatt elromlik, törötten érkezik, vacak a minősége – és még sorolhatnám a külföldi vásárlással kapcsolatos félelmeink sorát. Ha már megbarátkoztunk azzal, hogy használjuk a kártyánkat, és a nyelvi akadályokat is leküzdöttük, ez az a problémakör, ami általában sok embert visszatart a külföldről történő vásárlástól.

broken-iphone

Hosszú évek óta vásárolok külföldön, és nem mondanék igazat ha azt mondanám, hogy mindig minden rendben volt, és sohasem kaptam hibás terméket. De igen, előfordult hogy rosszat kaptam. Lyukas napszemüveg, foltos felső, 1 hónap alatt tönkrement tablet, meg nem érkező kosárlabda cipő.

A szemüveg, és a foltos felső árát visszakaptam. A tabletet ki kellett postáznom Kínába, javítva visszaérkezett. Itt áll a szekrényben azóta is, az igaz. Teljesen jól működik, szép a képe, csak egy a hibája: előtte „almás” tabletem volt. Valahogy az android nem az én világom…

A kosárlabda cipő? Na az volt a legnehezebb ügy. Ez még az őskorban történt, böngészés közben találtam egy „nevenincs ” online üzletet. Megrendeltem a cipőt, néhány hét után semmi hír. Levél kérve. Levél felszólítva. Levél rendőrséggel fenyegetőzve… Angol nyelvű barátnőm azóta is ezen röhög, ha eszünkbe jut. Police 🙂  Hát ez nagyon hatásosnak bizonyult, ugyanis 2 nap alatt itt volt a cipő, némi ingyenes zoknival körítve, ajándékképpen.

Nézzünk meg néhány webshopot, globális portált, hogyan is működik hivatalosan a garancia kérdése!

A többi webshop is hasonlóképpen működik, de a feltételek mindenhol eltérőek. Vásárlás előtt érdemes megnézni az „apróbetűt” a lap alján.

Az Aliexpress oldalán több milliónyi termék van, több milliónyi eladóval. Az oldal bonyolította a legnagyobb forgalmat a tavalyi évben, megelőzve ezzel az Amazont, de még az eBay-t is. Minden fronton el kellett hogy nyerje a vevők bizalmát, hogy ezt az eredményt elérje.

Hogy sikerült neki?

Az olcsó árak mellett talán a többféle vevői védelem is hozzájárult:

  1. Addig nem kapja meg az eladó a pénzt, amíg vissza nem igazoltad, hogy megkaptad a rendelést,  és meg vagy elégedve a holmival. Kifogástalanul működik, jó a minősége, nem szakadt, nem hibás.
  2. Fontos, hogy addig ne igazold vissza a terméket, ameddig ki nem próbáltad. Ha nem tetszik, nyiss vitát. A vitával kapcsolatos részletes leírás itt: vita nyitás
  3. Fontos, hogy a vásárlásnál te is körültekintően járj el. A műszaki cikkekhez, ha nem EU szabványost vásárolsz átalakító kell. (néhány dollár). A 110 V-os cuccot sem tanácsos a 220-ba bedugni. Tájékozódj, azért van a termékről részletes leírás. Ha valami nem tiszta, kérdezz az eladótól.
  4. Az eladóknak fontos a jó minősítés. A vásárlás után osztályozhatod a terméket, a szállítást, a minőséget. Az eladó mindenáron azt szeretné elérni, hogy 5 csillagot adj neki. 90 % alatti minősítéssel rendelkező eladóval én nem üzletelek. Az osztályozási rendszerről itt olvashatsz bővebben: visszajelzés kezelése.
  5. A visszajelzést lehet ám módosítani. Ezt tudják az eladók is. Akkor sincs veszve minden, ha már visszaigazoltad, aztán pár nap múlva tönkremegy a kütyü. Ne csüggedj, írj az eladónak. Attól való félelmében, hogy lepontozod a vállalkozását, valószínűleg küld egy újat, vagy felkínál valami megoldást.
  6. Ha visszaküldésre kerül a sor, az általában a te költséged lesz. Mindenképpen tedd el a vámolással kapcsolatos papírokat, nehogy újra vámot kelljen fizetned, ha visszajön.

Nézzünk meg egy magyar nyelvű, kínai webshopot is, náluk hogyan működik mindez. Legyen a LightInTheBox .

Az elküldés előtt többször ellenőrzik a termék minőségét. Minden termék esetében 30 nap a garancia,  kiemelt termékek esetén az alábbi garanciális időkhöz kell tartanunk magunkat:

Garancia

Ha vissza kell küldeni a terméket, akkor az európai raktárba elegendő. Ez jó hír, így olcsóbb.

Garancia-1

Webáruházakkal mostanában kevesebb probléma van. Az Alin néhány terméket árusító eladó könnyen odébbáll, és nyit egy új üzletet. Ezt a nagy raktárbázissal rendelkező webshopok már nem engedhetik meg maguknak. Az internet korában a rossz tapasztalat hamar megjelenik a fórumokon, ezért mindent elkövetnek, hogy elégedett légy.

Ha mégis porszem esik a gépezetbe, állj ki magadért. Itt Magyaroroszágon is simán kaphatsz rossz terméket, ez ne tartson vissza a külföldi vásárlástól.

Problémamentes vásárlást kívánok mindenkinek!

About agnessa 661 Articles
Örök álmodozó, kíváncsi felfedező aki ismeri a legjobb helyeket, kutatja a legizgalmasabb cuccokat, lelkesen teszteli a legtrendibb kozmetikumokat és a hasznos kütyüket. Világpolgár, a virtuális sztráda üzleteinek hűséges vásárlója, és ismerője. Ez vagyok én, lépj be a kis világomba.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*